با سلام خدمت همراهان گرامی انبوه سازان هوتن، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد کلوزت روم و کاربرد آن بپردازیم. اگر جزو آن دسته از آدم‌هایی هستید که تعداد زیادی کفش و لباس و کیف دارید و هنوز هم معتقد هستید چرا هیچ لباس و کیف و کفشی ندارید و در عین حال به نظم فضا خیلی اهمیت می‌دهید و هر چیزی باید جای خودش را داشته باشد، پیشنهاد ما به شما طراحی کلوزت روم در فضای خانه است.

کلوزت روم:

واکینگ کلوزت نام اتاق و فضایی می باشد که دارای دراورها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری صحیح و راحت لباس ها، کفش ها و … می باشد که معمولا دارای آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و … بعد از پوشیدن آنها و یک مبل (که معمولا در فضای وسط آن قرار می گیرد) برای راحت تر پوشیدن کفش ها است. در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد مورد بررسی قرار گرفته می شود.

کاربرد کلوزت روم ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری و تعویض لباس با تمام لوازم مورد نیاز که در کل استفاده، نگهداری و تعویض لباس را بسیار آسان نموده است. کلوزت روم از تفکیک فضاهای مختلفی برای چیدمان وسایل شخصی و لباس های رسمی و قفسه های کفش تشکیل شده که این امر کمک شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضای موجود کرده و جلوه خاص و زیبایی به اتاق مستر شما می بخشد.

نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر به شمار می آید. چون معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره مند نبوده و نور های مصنوعی جایگزین آنها می شوند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه ای باشد که تمامی قسمت ها و رنگ لباس به بهترین شکل ممکن دیده گردند و سایه های کمتری در آن مشاهده شود.

کاربرد کلوزت روم:

از جمله کاربردهای کلوزت روم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آراستگی و حفظ نظم محیط مهم‌ترین هدف طراحی اتاق کلوزت می‌باشد.
  • ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری لباس ها
  • فضابندی مناسب برای کیف و کفش ها
  • تعویض راحت لباس ها
  • دسترسی آسان به لباس ها
  • نگهداری صحیح و راحت لباس ها
  • قفسه بندی های مجزا برای لباس های مختلف

انواع کلوزت روم براساس محل قرارگیری کمدها:

بسته به نیاز هر فرد، کلوزت روم می‌تواند طرح‌های مختلفی داشته باشد اما رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

کلوزت یک طرفه:

این نوع کلوزت روم رایج‌ترین نوع طراحی هست که دسترسی راحتی به شما می‌دهد. در کلوزت روم یک طرفه فقط یکی از دیوارها (اکثراً دیوار روبروی ورودی) قفسه‌بندی می‌شود.

کلوزت دو طرفه:

در این نوع کلوزت روم، فضاهای قفسه‌بندی شده روبروی هم قرار می‌گیرند و یک مسیر در وسط به وجود می‌آید.

کلوزت با جزیره:

معمولا در کلوزت روم‌های دو طرفه، جزیره‌ای در وسط طراحی را تکمیل می‌کند. در این نوع طراحی می‌شود هر سه دیوار را تقسیم‌بندی کرد، یا دو دیوار طراحی می‌شوند و دیوار سوم برای آینه یا … درنظر گرفته می‌شود.

کلوزت کامل:

در این نوع کلوزت روم از حداکثر فضا برای قفسه‌بندی استفاده می‌شود.

روش‌هایی که می‌توانید بهترین اتاق برای لباس‌هایتان را داشته باشید:

نور:

نورپردازی مناسب در اتاق لباس یکی از اصلی ترین و مهمترین عناصر به شمار می آید. معمولاً این گونه فضاها از نور طبیعی بهره مند نبوده و نورهای مصنوعی در آن حکمرانی می کنند. میزان و مقدار روشنایی باید به گونه ای باشد که تمامی قسمت ها و رنگ لباس به بهترین شکل ممکن دیده شوند و سایه ها ی کمتری در آن مشاهده گردد.

استفاده از منبع نور مصنوعی در شب، حباب‌های نور مصنوعی که گرمای زیادی را متصاعد می‌کنند، خطر آتش سوزی را در پی دارند. بهترین گزینه برای جلوگیری از این خطر استفاده از لامپ فلورسنت است که از ایمنی بالایی برخوردار است. نور را در مکانی نصب کنید که بین شما و آینه قرار گیرد. اگر نور از پشت به شما بتابد، سایه ایجاد می‌شود و شما نمی‌توانید تصویر مطلوبی از خود را در آینه ببینید.

آینه:

آینه در اجرای دکوراسیون داخلی نقشی ویژه دارد. برای ابعاد آینه در اتاق لباس به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید. هر چه ابعاد آینه بزرگتر باشد بهتر است. توصیه ما به شما این است که حتما از آینه قدی استفاده کنید.

برای بهتر شدن نور با آینه، اطراف آینه را با لامپ بپوشانید. با این حساب دیگر مهم نیست شب باشد یا روز، با روشن کردن لامپ‌های اطراف آینه می‌توانید خودتان را به خوبی در آن ببینید.

کمد لباس:

کمد لباس شما نشان دهنده شخصیت شماست. برای اینکه جا کم نیاورید از کف تا سقف را برای لباس‌های خود در نظر بگیرید. برای این منظور میتوانید از شلف‌های دو طبقه استفاده کنید. نمونه این شلف‌ها را می‌توانید در لباس‌ فروشی‌ها ببینید. با این کار دیگر نگران کمبود فضا نخواهید بود.

عادات لباس پوشیدن خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن اتاقتان را بچینید. اگر معمولا آن‌ها را تا می‌کنید پس بهتر است که به فکر یک دراور برای لباس‌هایتان باشید. در غیر این صورت بهتر است از رخت آویز برای اتاقتان استفاده کنید.

کف اتاق:

فکری به حال کف اتاق کنید، این اتاق یکی از اتاق‌هایی است که قرار است دفعات زیادی با پای برهنه روی آن باشید پس حتما فکری برایش کنید.‌ از فرش برای پوشاندن آن کمک بگیرید. پیشنهاد ما به شما فرشی کوچک و یا قالیچه‌ای جمع و جور است.

انتخاب مبلمان:

برای پوشیدن کفش و نشستن احتیاج به مبلمانی راحت در اتاق لباس دارید. محل قرارگیری مبلمان بهتر است در قسمت مرکزی اتاق تعبیه شود به گونه‌ای که از تمامی نقاط کلوزت روم به مبلمان دسترسی داشته باشید. در صورتیکه فضای زیادی برای این منظور در اختیار ندارید بهره گیره از چند پاف کوچک می‌تواند نیاز شما را برآورده نماید. بهترین نقطه برای مبل و صندلی نقاط مرکزی اتاق کلوزت می‌باشد.

رنگ بندی:

رنگی که برای کلوزت روم انتخاب می‌کنید باید با بقیه قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. اما اگر بخواهید می‌توانید یک یا دو رنگ مجزا از رنگ دکوراسیون خانه را نیز برای فضای بسته اتاق لباس انتخاب کنید. این رنگ‌ها می‌تواند رنگ‌های روشن مثل سفید و کرم باشد یا از رنگ‌های براق مانند سیلور (نقره) و گلد (طلایی) استفاده کنید.

اکسسوری ها:

انتخاب‌هایتان را باز بگذارید. فکری برای قرار دادن اکسسوری‌هایتان (جوراب، کمربند، لباس زیر) کنید. از دراورهای شیشه‌ای استفاده کنید. از جداکننده لباس‌ها در دراور استفاده کنید. با این ترفند می‌توانید انتخاب‌های بیشتری را پیش چشم داشته باشید و براساس تیپ هر روزتان، مناسب‌ترین آیتم را انتخاب کنید.

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله کلوزت روم و کاربرد آن برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. کمدهای کلوزت روم را میتوانید با متریال‌های ام‌دی‌اف، چوب، هایگلاس‌های براق، ممبران‌های روکش وکیوم و رنگ‌های پولیشی و پلی‌استر انتخاب کنید. انتخاب آن با توجه به سلیقه ی شما، مقدار هزینه ای که در نظر گرفته اید و دکوراسیون خانه تان میتواند متفاوت باشد. برای صفحه جزیره، صفحه کورین سفید انتخاب مناسبی است چون با رنگ درب و بدنه های کمد به خوبی با همدیگر ست می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *