با سلام خدمت همراهان گرامی گروه انبوه سازان هوتن، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد مزایای خانه هوشمند برای افراد سالمند بپردازیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. خانه های هوشمند انتخاب امروز بسیاری از مردم جهان است. عملکرد خانه های هوشمند چندان پیچیده و رایانه ای نیست. هر فردی در هر سنی با هر سطح دانشی از تکنولوژی می تواند قادر به استفاده از امکانات خانه های هوشمند باشد. حتی اگر گوشی همراه شما هوشمند نباشد هم باز می توانید از برنامه ریزی ها و سناریوهای از پیش تعیین شده ی خانه های هوشمند بهره مند شوید. حتی می توانید از راه دور هم وضعیت خانه ی هوشمند والدین سالمند خود را کنترل کنید.

خانه هوشمند:

خانه هوشمند یک مجموعه خانگی مناسب است که در آن می توان وسایل را بطور خودکار از راه دور از هر مکان متصل به اینترنت در جهان با استفاده از تلفن همراه یا دستگاه های شبکه ای دیگر کنترل کرد. یک خانه هوشمند دارای دستگاههای خود از طریق اینترنت است و کاربر می تواند عملکردهایی از قبیل دسترسی امنیتی به منزل، دما، روشنایی و سینمای خانگی را کنترل کند.

دستگاه های خانه هوشمند به یکدیگر متصل و از طریق یک نقطه اصلی، یک تلفن هوشمند تبلت، لپ تاپ یا کنسول بازی قابل دسترسی هستند. قفل درب، تلویزیون، ترموستات، مانیتور منزل دوربین، چراغ و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانه هوشمند کنترل کرد. این سیستم بر روی موبایل یا دستگاه های شبکه ای دیگر نصب شده است و کاربر می تواند برای اجرای برخی تغییرات برنامه زمانی ایجاد کند.

محققان در زمینه خانه هوشمند علاوه بر ایجاد آسایش و آرامش بیشتر به ایمن کردن بیشتر ساختمان، بهینه سازی انرژی و اهداف دیگر مدیریتی هوشمند سازی ساختمان را انجام می دهند.

خانه هوشمند از آن دسته از مزیت هایست که خیالتان را از بابت روشن ماندن چراغ، اجاق گاز یا سایر دستگاه ها راحت می کند بدین صورت که دیگر نیازی نیست نیمه مسیر به خانه بازگشت و به راحتی میتوان از فواصل دور روی لوازم خانه مدیریت و نظارت داشت. بنابراین با دارا بودن یک خانه هوشمند بدون نگرانی از شرایط خانه می توان خانه را ترک کرد و از مکان دیگر به کنترل محیط خانه پرداخت .

خانه های هوشمند از فناوری برای انجام کارهای منزل و فعالیت ها بصورت کاملاً اتوماتیک بدون کوچکترین مداخله کاربران استفاده می کنند. این سیستم ها به افراد این امکان را می دهند برای انجام فعالیت ها، از کنترل از راه دور استفاده کنند. هدف خانه هوشمند کمک به خلق یک خانه با کاربری راحت تر، لذت بخش تر و سالم تر برای زندگی می باشد.

مزایای خانه هوشمند برای افراد سالمند:

اگرچه افراد مسن نسبت به جوان‌ها تمایل کمتری به فناوری دارند اما یادگیری استفاده از فناوری خانه هوشمند می‌تواند برای حفظ ایمنی و رفاه آنها بسیار مفید باشد. مزایای خانه هوشمند برای سالمندان نه تنها برای افراد سالمند، بلکه برای خانواده، دوستان، همسایگان و مراقبان این افراد نیز بسیار مفید خواهد بود.

ایمنی برای افراد سالمند:

اولین و مهم‌ترین مزیت نصب تجهیزات هوشمند در خانه‌ی افراد سالمند، ایمنی است. لیز خوردن، زمین خوردن و افتادن به ویژه در افراد مسن شایع است و در واقع این حوادث می‌توانند آسیب زیادی به افراد سالمند وارد کنند. هر وسیله‌ی خانه هوشمند که بتواند مانع از افتادن شود، حوادث این چنینی را تشخیص دهد و یا در صورت افتادن با اورژانس یا افراد خانواده تماس بگیرد، خانه‌ی ایمن‌تری برای افراد سالمند ایجاد می‌کند.

ارتباط:

سالمندان می توانند به راحتی از طریق دستگاه تلفن همراه، در تخت یا روی صندلی خانه‌ی خود را مدیریت کنند. هر سالمندی که به تنهایی زندگی می‌کند، به این وسیله منبعی برای تعامل و ارتباط دارد، حتی اگر با دستیار صوتی هوشمند باشد. آنها می‌توانند گزارش آب و هوا، اخبار و حتی تماس با خانواده و دوستان را به سادگی از دستیار صوتی هوشمند درخواست کنند.

آرامش خاطر:

دستگاه‌های هوشمند شبکه‌ای از ایمنی را در اطراف سالمندان در خانه ایجاد می‌کنند و به خانواده، دوستان و سایر افراد امکان می‌دهند تا در کنار زندگی با عزیزان سالمند خود، در خانه احساس آرامش خاطر و اطمینان را تجربه کنند.

افزایش طول عمر سالمندان:

خانه هوشمند می تواند باعث افزایش طول عمر سالمندان در جامعه مدرن شود که در آن فناوری های دیجیتال می توانند راه حل های مورد نیاز را ارائه دهند. در واقع زمانی که کیفیت زندگی و امنیت سالمندان بالا برود، امید به زندگی و طول عمر آنان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سرگرمی و فعالیت های اینترنتی:

برای افراد سالخورده ای که از آنلاین بودن لذت می برند، فعالیتهای گروهی برای آنها وجود دارد که از طریق کامپیوترها، لب تاپ ها، تبلت ها و یا گوشی های هوشمند بتوانند از بازی های آنلاین، شبکه های اجتماعی  و سایر وب سایت ها لذت ببرند. تجهیزات متصل به اینترنت در این خانه ها می توانند در شبکه های خانگی قرار گیرند، مانند تجهیزات متصل به ایمیل ، تلویزیون ها، استریوهای  پخش کننده موسیقی و …

نظارت بر مراقبت های بهداشتی:

نظارت از راه دور بر مراقبت های بهداشتی همچون یادآوری داروها، آزمایشات پزشکی روزانه، هماهنگی مراقبت های پزشکی،ارائه خدمات پزشکی و مراقبت از راه دور، هماهنگی و ارائه خدمات خانوادگی ،ارتباطات روابطی که باعث پیشگیری و مبارزه با تنهایی و افسردگی سالمندان خواهدشد از یک طرف و امنیت خانه جلوگیری از سقوط، امنیت روشنایی و عدم ترس بابت تاریکی و تنهایی از جمله مزیت های دیگر خانه های هوشمند برای سالمندان است.

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله مزایای خانه هوشمند برای افراد سالمند برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. برای خرید واحد در قاِئمشهر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *