با سلام خدمت همراهان گرامی انبوه سازان هوتن، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد چگونه یک شرکت معماری مناسب برای کارآموزی انتخاب کنیم؟ بپردازیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. کارآموزی در شرکت های معماری امروزه به چیزی بیش از یک سطر نوشتار در رزومه یک دانشجوی معماری تبدیل شده.

یک فرآیند تعیین کننده شغلی شده که به مجموعه مهارت های دانشجو یان اضافه می کند و به آنها اجازه می دهد پروژه های حرفه ای را به رزومه کاری خود اضافه کنند و در این مسیر بفهمند کدام تخصص یا مسیرهای شغلی برای آنها مناسب تر است. امروزه دانشجویان در هنگام جستجوی شرکت معماری مناسب برای کارآموزی یا کسب تجربه حرفه‌ای به بازار کار، آگاه‌ و آگاه‌تر شده‌اند.

دوره کارآموزی معماری:

کارآموزی معماری به‌نوعی اشتغال گفته می‌شود که جنبه آموزش و یادگیری آن اهمیت بیشتری دارد و ممکن است بدون حقوق یا با حقوق باشد. در این دوره دانشجوی معماری یا فردی که تازه در این رشته فارغ‌التحصیل شده توسط یک شرکت معماری یا سازمان به کار گرفته می‌شود و هم‌زمان که در مورد جنبه‌های مختلف کار آموزش می‌‌بیند وظایفی را نیز برای شرکت انجام می‌دهد.

چگونه یک شرکت معماری مناسب برای کارآموزی انتخاب کنیم؟

کارآموز معماری اغلب در کنار سایر آرشیتکت های ارشد و تیمی حرفه‌ای کار می‌کند و فرصتی بی‌‌نظیر برای کسب تجربه و افزایش دانش و اطلاعات خود درزمینه معماری به دست می‌آورد. شرکت‌های مهندسی معماری و سازمان‌هایی که به‌طور تخصصی و حرفه‌ای درزمینه آرشیتکت و ساخت‌وساز و دکوراسیون فعالیت می‌کنند ازجمله بهترین محیط‌ های کاری برای سپری کردن دوره کارآموزی هستند.

وظایف یک کارآموز معماری:

وظایف و مسئولیت های کارآموز معمار به اندازه شرکت، زمینه فعالیت و تخصیص وظایف شغلی بستگی دارد. از جمله وظایف یک کارآموز معماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازدید از سایت معماری ومحل انجام تحقیقات پروژه
  • ارزیابی و برآورد هزینه و بودجه
  • طراحی و ارائه کارهای مختلف
  • تصویرسازی سه بعدی و رندرینگ
  • برنامه ریزی و زمان بندی ساخت و ساز و پروژه
  • همکاری با سایر معمار ها و مهندسین در صنعت ساخت وساز
  • ساخت مدل های فیزیکی مختلف
  • اصلاح و بازبینی طرح ها
  • ارائه طرح و کار نهایی به مشتری

چه شرکت‌هایی را برای کارآموزی انتخاب کنیم؟

کارآموزی در یک شرکت معتبر فرصتی برای یک معجزه بزرگ:

مسلما راه ورود به شرکت‌های بزرگ برای کارآموزی آسان نیست. اما قطعا این سخت‌گیری‌ها برای کارآموزی کمتر از استخدام دائمی است. پس این بهترین فرصت است که با حضور در این شرکت‌ها علاوه بر کسب تجربه حرفه‌ای، توانایی‌های خودتان را اثبات و مسیر موفقیت را هموار کنید.

کارآموزی در شرکت‌های مرتبط با رشته تحصیلی، اولین قدم برای حرفه‌ای شدن:

اگر رشته تحصیلی‌تان را دوست دارید، برای به دست آوردن تجربه کاری در همان حوزه تلاش کنید. اگر رشته تحصیلی‌تان مرتبط با صنعتی است، کارآموزی در شرکت‌های صنعتی را جدی بگیرید. به خاطر داشته باشید که کارآموزی در شرکت‌های کاملا متناقض با رشته شما، نه تنها به شما کمک نمی‌کند، بلکه تنها زمان شما را تلف می‌کند. اما اگر رشته تحصیلی‌تان را دوست ندارید و به دنبال شروع مسیر جدیدی هستید، با گذراندن دوره‌های آموزشی پایه‌ای و تهیه یک رزومه برای این شرکت‌های غیر مرتبط نیز اقدام کنید.

کارآموزی در شرکت‌های در حال پیشرفت، یک صعود دو طرفه:

شرکت‌های تازه‌کار، کوچک اما در حال پیشرفت نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای شروع دوره‌های کارآموزی باشند. این شرکت‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید و در صورت دریافت فیدبک‌های مناسب از سایر افراد برای ارسال رزومه کارآموزی برایشان اقدام نمایید. این شرکت‌ها با پیشرفتشان به شما هم امکان رشد و پیشرفت می‌‌دهند، می‌توانید کنارشان تجربه کسب کنید و پله‌های موفقیت را با سرعت بیشتری طی کنید.

کارآموزی در شرکت‌های با دوره‌های آموزشی، رعایت اصول اولیه:

برخی شرکت‌ها در شروع دوره کارآموزی، کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ سازمانی، وظایف، مهارت و دانش‌های اولیه سازمان آشنا شوید. پس این دوره‌ها را به عنوان یک مدرسه در نظر گرفته و برای شروع کارآموزی در این شرکت‌ها تعجیل کنید.

ویژگی های یک دفتر خوب برای کارآموزی معماری:

  • شرایط واضح و روشن بدون ابهام برای طرفیت
  • پرداختی منصفانه یا مزایای مناسب در کنار کار رایگان معمار تازه کار
  • فرصت به دانشجو یا دانش آموخته برای آزمون و خطا و یادگیری
  • استفاده از معمار در پروژه های کوچک
  • انجام مصاحبه پیش از استخدام به عنوان کارآموز
  • ایجاد فضایی امن برای یادگیری و پاسخ به سوالات معمار
  • محیط دوستانه در عین حفظ پرستیژ کاری
  • برخورد مناسب و انسانی با معمار تازه کار

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله چگونه یک شرکت معماری مناسب برای کارآموزی انتخاب کنیم؟ برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. برای خرید واحد در مازندران با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *