با سلام خدمت همراهان گرامی انبوه سازان هوتن، در این مقاله قصد داریم به بررسی در مورد دیوار پوش فومی بپردازیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. دیوارها اصلی ترین اجزاء در معماری داخلی منزل به شمار می روند و اگر به کمک دیوارپوشی مناسب پوشش داده شوند زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی را تکمیل می کنند.

در گذشته‌های نه چندان دور، وقتی صحبت از دیوار پوش می‌شد منظور سرامیک، کاشی، کاغذدیواری، گچ یا چوب بود؛ اما در حال حاضر گزینه‌های بسیاری برای پوشاندن دیوارها وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دلیل تعدد گزینه‌های موجود هنگام خرید دیوار پوش با مشکل مواجه می‌شوند. یکی از انواع دیوار پوش که در سال‌های اخیر با استقبال خریداران مواجه شده دیوار پوش فومی است. بسیاری از دیوار پوش‌های فومی دارای طرح سه‌بعدی و برجسته هستند که ظاهر جذابی به آنها می‌بخشد.

دیوار پوش فومی:

دیوار پوش فومی از ماده‌ای به نام فوم پلی اتیلن ساخته می‌شود. ساختار این فوم به گونه‌ای ساخته شده که منافذ ریز درون بافت آن با هوا پر شده است. به همین دلیل دیوار پوش فومی، عایق مناسبی برای صدا و همچنین گرما و برودت محسوب می‌شود. دیوار پوش فومی بسته به نوع، در دو شکل رولی و تایل (قطعه هایی در ابعاد مشخص) تولید می‌شود. معمولا نوع تایل این دیوار پوش در دو اندازه ۷۰×۷۰ یا ۷۷×۷۰ سانتی‌متر به فروش می‌رسد.

دیوارپوش های فوم به صورت شیت (تایل ، پنل) یا به صورت رول تولید می شوند و این نوع دیوار پوش ها دارای ضخامت نیم سانت هستند و از برجستگی سه بعدی برخوردار می باشند و عموما پشت آن ها دارای چسب می باشد.

بیشتر این دیوارپوش‌ها در قسمت پشت دارای یک لایه چسب هستند. به همین دلیل به آنها دیوار پوش فومی پشت چسب دار نیز می‌گویند. بسیاری از افراد این دیوار پوش را به دلیل راحتی نصب و قیمت مناسب آن انتخاب می‌کنند. دیوار پوش‌های فومی را می‌توان در نقاط مختلف خانه مانند اتاق خواب، اتاق کودک، محیط‌های تجاری و اداری و … استفاده کرد.

انواع مدل های دیوارپوش فوم:

دیوارپوش های فوم در دو نوع رولی و پازلی موجود می باشند که دیوارپوش های رولی به صورت رول هایی با ارتفاع و ضخامت معینی که طبق اصول استاندارد باشند تولید می شوند و با استفاده از چسب به دیوار نصب می شوند و دیوارپوش های پازلی نیز به صورت قطعه های پازل و در ابعاد یک مترمربع و با ضخامت های ۱۰ و ۱۵ میلی متر تولید می گردند که این نوع دیوارپوش ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به دیوار متصل می گردند.

مزایای دیوار پوش فومی:

از جمله مزایای دیوار پوش فومی شامل موارد زیر است:

  • جزء جدیدترین دیوارپوش ها هستند.
  • دارای قابلیت شستشو به کمک مواد شوینده می باشند. در صورتی که دیوار پوش شما کثیف شده و لکه بگیرد، به راحتی می‌توانید با استفاده از آب و مواد شوینده آن را تمیز کنید.
  • دیوار پوش فومی به دلیل وجود هوا در الیاف و منافذ آن عایق مناسبی در برابر حرارت و برودت محسوب می‌شود. به همین دلیل، استفاده از این دیوار پوش‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌های مصرفی خواهد شد.
  • بافت فوم این دیوار پوش‌ها باعث می‌شود عایق خوبی برای صدا نیز باشند. اگر دیوار پوش فومی نمی‌تواند جایگزین عایق‌هایی مانند پشم سنگ را بگیرند، اما تا حد قابل توجهی از انتقال صدای بیرون به داخل محیط و برعکس جلوگیری می‌کند.
  • مناسب برای پوشش دیوارهای مهدکودک و سالن های ورزشی و تالارها و هتل و آرایشگاه ها هستند.
  • تنوع مدل‌های دیوار پوش فومی در بازار بسیار زیاد است. علاوه بر این رنگ‌بندی متنوع دیوار پوش فومی باعث شده برای همه افراد گزینه‌ای مطابق با سلیقه آنها وجود داشته باشد.
  • قابلیت نصب سریع و آسان بدون نیاز به نصاب
  • انعطاف پذیری بالا
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال
  • وزن کم
  • عایق رطوبت
  • قابلیت برش به کمک قیچی و کاتر
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیوار پوش فومی، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود در بازار است. با این حال باید از خرید مدل‌های بسیار ارزن قیمت و بی‌کیفیت خودداری کنید؛ زیرا طول عمر و استحکام قابل توجهی ندارند.
معایب دیوارپوش فومی:

لایه چسب پشت این دیوار پوش یکی از مزایای آن محسوب می‌شود، در صورتی که دیوار پوش را به درستی روی دیوار نصب نکرده باشید، جدا کردن و چسباندن مجدد آن دردسرساز می‌شود. بنابراین هنگام نصب دیوار پوش فومی چسب دار باید در ابتدا آن را به آرامی بر روی سطح دیوار قرار دهید.

سپس اگر محل قرارگیری و زاویه آن مشکل ندارد، دیوار پوش را محکم به سطح دیوار فشار دهید تا کاملا به آن بچسبد. دیوار پوش‌های فومی استحکام و ماندگاری دیوار پوش‌هایی مانند سنگ و سرامیک را ندارند. بنابراین اگر می‌خواهید دیوار پوش را برای مدتی طولانی استفاده کنید، گزینه‌های بهتری از دیوار پوش فومی نیز وجود دارد.

یکی از معایب دیوار پوش فومی این است که در صورت گرم شدن بیش از حد، امکان دارد تغییر شکل داده و فرم خود را از دست بدهند؛ بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد آن را نزدیک به شعله اجاق گاز قرار ندهید. دیوار پوش فومی قابلیت رنگ‌آمیزی ندارد؛ بنابراین سعی کنید هنگام خرید آن به انتخاب طرح و رنگ مناسب توجه کنید.

جمع بندی:

امیدواریم این مقاله دیوار پوش فومی برای شما مفید باشد شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. اگر به دنبال متریالی مقرون بصرفه و مناسب برای دکوراسیون داخلی خود هستید حتما خرید دیوارپوش فومی را به ‌شما توصیه می کنیم. این محصول ‌هم راحت و سریع نصب می شود هم جنس خوبی دارد و هم ارزان است. به‌همین دلیل در مقایسه با متریال ای دیگر بسیار مناسب خواهد بود. برای خرید واحد در مازندران با شماره تماس درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *